q3-goals-blog
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

מטרות שנתיות.

רבות מדובר בשבחן. איך אי אפשר בלעדיהן ואיך השנה נראית הרבה יותר טוב כשהן קיימות.

לאחרונה התחדש לי דבר די אדיר. (הפרחים לסו ג'נינגס, מחברת הספר "דרמה יוצרת בעבודה קבוצתית.)

יש יותר מנקודת מבט אחת ממנה נובעות מטרות שנתיות. ויותר מכיוון אחד אליהן הן מופנות! זה לא רק אני מול הקבוצה! אלא:

הקבוצה מול עצמה- מה המטרות של הקבוצה לגבי עצמה?

הקבוצה מול המורה- מה המטרות של הקבוצה לגבי המורה?

המוסד מול הקבוצה- מה המטרות של המעסיקים לגבי הקבוצה?

אני מול עצמי- ומה המטרות שלי לגבי עצמי בתהליך עם הקבוצה?

כל אחד מהסעיפים מצריך בירור. אם זה בירור שלי עם עצמי, אם זאת ישיבה עם ההנהלה/המעסיק ואם זאת שיחה כנה עם התלמידים בתחילת השנה, כדי להבין למה הם מצפים.

מענה על השאלות הנ"ל, נותן פור משמעותי להתחלה ועוזר למנוע בעיות בהמשך.

למשל, אם אגלה שהתלמידים חושבים שזה שיעור משחק שיעזור להם להיכנס לסדרה, וזה לא מה שתכננתי, אני יכולה לנקוט בשני צעדים- או להתאים את עצמי אליהם ולעבוד בצורה מקצועית על סצינות וכו', או לגרום להם "להתאהב" במטרות שלי ולהמחיש להם מה זה שיעור תיאטרון חוותי ואיך הוא יכול לתרום להם בחיים, דרך נגיעה בדברים שהם אוהבים כמו סצינות.

עוד דוגמא לחשיבות הבירור- אם אני רואה שהמוסד מפנטז על תוצר וזו קבוצה שממש לא בשלה להציג בשלב הזה ותיתרם הרבה יותר מתהליך מוגן של סדנא סגורה, זה משהו שחשוב למנוע די בהתחלה.

ומילה לסיום- כמה חשוב לשים לעצמנו מטרות, הקשורות בהתפתחות האישית שלנו! מטרות שמצד אחד מקדמות אותנו ומצד שני לא מלחיצות אותנו. כמה חשוב להיות טובים לעצמנו .

 

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן