הזקנה שאהבה לאכול שקשוקה

kagyana-2955466_640
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

הילדים של ימינו מכירים הרבה מאד מבנים ומושגים דרמטיים, מכיוון שהם חשופים למדיה. לא תמיד הם יודעים לקרוא למושג בשמו, אבל הם די מכירים הכל מהכל.

ובכל זאת, לפעמים בשיעור אנחנו נתקלים בקושי להסביר מושג מסוים.

לדוגמא- אנחנו רוצים להסביר מה היא דמות סטריאוטיפית ולומר לילדים שלא כל הזקנות אותו דבר, למרות שיש להן משהו משותף.

אני מציעה להשתמש במטאפורות כדי להקל על ההסבר.

אפשר לומר לילדים שבעולם יש מגוון דמויות, כמו שיש הרבה סוגים של לחם. יש לחמנייה, יש בגט, יש לחם לבן, יש לחם חום, יש לחם קל, יש לחם כוסמין, יש פיתה, יש צנימים, יש לחם מחמצת ויש לאפה וכו'.

אבל גם שתי פרוסות של לחם לבן מאותה השקית בדיוק, לא חייבות להיות אותו הדבר! על פרוסה אחת אני יכולה למרוח חומוס ומהפרוסה השנייה אני יכולה להכין טוסט! ואיזה משעמם זה היה, אם כל הפרוסות היו בדיוק בדיוק אותו הדבר נכון?

וכאן חוזרים לנושא העיקרי- ככה זה עם דמויות, יש לנו שתי 2 זקנות, כל זקנה היא כמו בגט. אבל על בגט אחד יש חמאה משובחת- זקנה עשירה ומפונקת ועל זקנה אחת יש שקשוקה חריפה- זקנה עממית, מצחיקה וחמה.

שתפו בתגובות רעיונות למטאפורות שאתם משתמשים בהם כדי להסביר מושגים, או מטאפורות שעלו בראשכם כעת.

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן