לשבור את הביצה ולהשאיר אותה שלימה

egg-1364869_640
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

היום בשיעור, מצאתי את עצמי מחזיקה קרטון ביצים ריק, ללא שום קשר לכלום. הוא פשוט היה שם על המדף אז הרמתי אותו. התלמידות הסתכלו עליי, אני עליהן ואז פשוט אמרתי: "יש פה קרטון ביצים, נכון? עכשיו הוא ריק נכון? מה היה גורם לכן בתור קהל להאמין שהוא מלא? בדיוק, האופן שבו אני מחזיקה אותו. תראו, עכשיו זה נראה קצת יותר כבד, אני מחזיקה עם שתי ידיים, נזהרת…" 
ביקשתי מהבנות להעביר במעגל את קרטון הביצים ולהתנהג כאילו שהוא מלא. הן העבירו אותו בזהירות רבה ובחרדת קודש והאחרונה העמידה פנים שהיא הפילה את הקרטון. כולן פרצו בצחוק ואז שאלתי את עצמי- נופר מה הלאה? לאן את לוקחת את הפתיח ההזוי הזה? 
"טוב!" אמרתי "ועכשיו בואו נבדוק שזה באמת נראה אמיתי! רחלי, לכי תקראי למישהי מכיתה אחרת, לא משנה מי." 
"להוציא ילדה מכיתה?" 
"כן!"
בזמן שהיא בחוץ אנחנו עושות חזרה על התרגיל. מתקבלת החלטה פה אחד,- הקרטון צריך לעוף על הרצפה בסוף. 
כעבור 2 דקות רחלי חוזרת עם תלמידה מכיתה ה'. 
פתאום אחת התלמידות שלי לוקחת פיקוד ואומרת: "את שומעת? המורה אמרה שאנחנו היפראקטיביות שמפילות כל דבר, אז עשינו התערבות אם נצליח להעביר קרטון ביצים במעגל בלי לשבור אותו. לכל אחת מותר להשתמש רק ביד אחת בלי להפיל את הקרטון! אנחנו רוצות עדות לכך שאנחנו יכולות!"
הילדה בוהה בנו, אבל זורמת, בכל זאת הוצאנו אותה משיעור.
התרגיל מתחיל. הבנות מעבירות בזהירות את הקרטון, שומרות על תחושה של משקל, מדי פעם קרטון הביצים "כמעט נופל" וכולן נוזפות בילדה הסוררת. כשהקרטון מגיע לילדה האחרונה, היא מפילה אותו על הרצפה. צרחת אימים מפלחת את החדר. האורחת פעורת פה לכמה רגעים. ואז כולנו מתחילות להתפקע מצחוק. הסוג עם הדמעות. לוקח לנו הרבה זמן להירגע. 
ואז נזכרתי שאני המורה, אז מיד הסברתי לאורחת שלא ניסינו למתוח אותה, אלא שאנחנו בשיעור על "אמינות משחקית" ורצינו לראות אם זה באמת נראה אמיתי. שאלנו אותה אם היא האמינה והיא אמרה שכן. צחקה ואז הלכה לקרוא לעוד חברות שלה. עשינו את זה שוב ושוב. בסיום השיעור מישהי אמרה "זה הדבר הכי כיף שעשיתי בחיים שלי". 
_____________________________
יש אנשים שיוצאים בסופי שבוע למסעדות ויש כאלו שממתינים למכתב פיטורין.

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן