אודות

מי אני ומה באתר?

שמי נופר שיטרית, בוגרת החוג לתיאטרון וחינוך במכללת אמונה ואוטודידקטית בנשמה. כבר מעל לעשור שאני עוסקת בתחום, מלמדת, מביימת וכותבת תכנים מקוריים. בשנים האחרונות פתחתי בחקר מקיף של הוראת התיאטרון והדרמה. החקר כלל מפגש עם מאות תרגילים חדשים, רעיונות ושיטות הוראה מרעננות, והוא הוביל אותי לפתח עזרי הוראה מקוריים עבור מורים לתיאטרון.
באתר שלי תמצאו מגוון רחב של ספרי הדרכה, חוברות ומערכים, שיעזרו לכם להעביר את השיעורים שלכם על הצד הטוב ביותר! המערכים עוסקים בנושאים שונים, כגון: היכרות ובניית אנסמבל, דמיון ויצירתיות, בימוי ילדים ונוער, עבודה עם פרטנר, פנטומימה, אימפרוביזציה, מוזיקה, שימוש בסיפורים, זיכרון חושים, תרגילי תיאטרון לחגים וכו'. (והמאגר רק הולך וגדל!)

איך התגלגלתי לכתיבה?

כשסיימתי את לימודי התיאטרון שלי ויצאתי לעולם האמיתי, כבר ידעתי דבר או שניים על תיאטרון ודבר או שניים על הוראה. השלב הטבעי הבא, היה למצוא בית ספר שיסכים לקבל אותי ולהרביץ את תורת התיאטרון בילדי ישראל. קלי קלות לא?
אך מהר מאד הבנתי שיש הבדל ענק בין להבין משהו, לבין ללמד אותו.
נכון. למדתי הוראה. אבל קיים פער בין הסביבה הסטרילית והעוטפת של המכללה והעבודה המעשית לבין השטח. הפער הזה מתבטא קודם כל בהיקף העבודה. משעה-שעתיים בשבוע, המספרים עולים לעשר-עשרים שעות שבועיות.
בנוסף, את מוצאת את עצמך פתאום לבד. את כל ההחלטות את צריכה לקבל בכוחות עצמך. אין הדרכה ואין אנשים שצופים בך ואומרים לך כיצד להשתפר. מה שיש זה 45 דקות, תלמידים, צלצול שבו הם נכנסים אל הכיתה, צלצול שבו הם עוזבים את הכיתה ואותך.
וכשזה המצב, מאד קל להיגרר לשיעור הבנוי רק מתרגילים, שכל מטרתם להעביר את הזמן בין שני הצלצולים.
התרגילים הופכים להיות לפתע משוש חייך, יקירי נפשך, חברייך הטובים ביותר, אלו שעוזרים לך לצלוח בשלום את התעלה.
ואכן בשנת ההוראה הראשונה שלי, כל מה שעשיתי היה לחפש תרגילים. לא הבנתי שתרגילים הם רק קצה הקרחון, של מהלך שמורה צריך להוביל בכיתתו. לא הבנתי שלהשתמש בתרגילים בלי לחפש קשר אמיתי ביניהם, זה כמו לחלק לתלמידים חתיכות פאזל שלא מרכיבות שום תמונה. וכשההוראה חסרת תכלית, אין סיפוק ומחשבות פרישה מתחילות לבצבץ. כי זה סתם, זה פשוט סתם.
ולא רציתי להיות סתם. רציתי להיות משמעותית, רציתי להשתפר, רציתי לעשות את זה בגדול, אבל לא כל כך ידעתי איך ולא היה מי שידריך אותי. ההוראה יכולה להיות מקצוע מאד בודד. במיוחד הוראת התיאטרון. למזלי באותם הימים נחשפתי לקבוצת הפייסבוק הנהדרת "דרמה קווין" ולמנהלת הקבוצה דנה רובשוב ונגר, שלימים הפכה למנחה שלי.
לפתע הייתה לי קהילה והיה לי עם מי להתייעץ ולמי לקטר. אבל מהר מאד הבנתי שבלי חקר אישי ומעמיק, אני לא אצליח לעשות את קפיצת המדרגה שאני כה מייחלת לה.
ומכיוון שהמילה המקבילה לחקר היא קריאה, התחלתי לקרוא כל ספר על הוראת התיאטרון שנפל לידי.
מפה לשם, הקדשתי את השנים האחרונות לקריאה של עשרות ספרים על הוראת התיאטרון, עשיתי מנוי לאתרים המובילים בעולם העוסקים בתחום וביקשתי חברות מכל קבוצת פייסבוק שהמילים DRAMA&THEATRE השתרבבו לשמה.
נחשפתי לאוקיינוס אדיר של שיטות הוראה, מערכי שיעור מרעננים ומפתיעים, אג'נדות שונות, זוויות חדשות, רעיונות מקוריים וכן גם תרגילים מעולים.
הידע החדש שצברתי, הפך לקרקע מוצקה תחת רגליי והשיעורים שלי השתפרו פלאים. פתאום היה לי מרחב תמרון וקלפים רבים בשרוול. פתאום הבנתי מה אני עושה וחשוב מכך, מה עומד מאחורי הדברים שאני עושה. וככל שהידע שלי גבר, כך גבר גם החשק להבין עוד ועוד. זה הפך להיות התחביב הכי גדול שלי, לפצח את הדבר הזה שנקרא "ללמד תיאטרון".
החקר המאסיבי שלקחתי על עצמי, והידע הרב שצברתי הובילו אותי בסופו של דבר לכתוב תכנים מקוריים משל עצמי. רציתי לעזור למורים ומורות אחרים, שוודאי כמוני, מוצאים עצמם ברגעים מסוימים אובדי עצות. מה שהתחיל כתחביב, הפך מהר מאד לשליחות. המטרה שלי היום, היא להעשיר את הספרייה העברית של הוראת התיאטרון ואני פועלת במרץ כדי להגשים אותה. לאחרונה, לצד כתיבת תכנים מקוריים, התחלתי לתרגם גם ספרים ומחזות מאנגלית.

" המלצות "