משימת קורונה 11- ההפגנה שלא תקראו עליה באף עיתון
הפגנות הפגנות הפגנות📢📢 כל המדינה מדברת על הפגנות📣📣 יש שבעד, יש שנגד, אבל כולם מסכימים שהפגנות הן אחד הדברים הכי חשובים בדמוקרטיה!🇺🇸🇬🇧🇮🇱 המשימה שלכן להיום
80 נושאים ורעיונות לשיעורי תיאטרון בכיתות א'-ג'
משתפת אתכם ברשימה עם 80 נושאים שיכולים לעבוד מצויין בכיתות א'-ג'. חלק מהנושאים המופיעים ברשימה, מופעים גם ברשימה 147 נושאים לשיעור תיאטרון. החידוש שרשימה זו
משימת קורונה 10- העולם מצחיק אז צוחקים
את המשימה הבאה, שלחתי לתלמידותיי (כיתות ה'-ו') בוואטאפ: התקופה האחרונה הייתה מבאסת למדי. וכשמבאס לנו אנחנו יכולים לעשות אחד משני דברים- לבכות או לצחוק. היום
משימת קורונה 9- פרה-היסטוריה
את המשימה הבאה, שלחתי לתלמידותיי (כיתות ה'-ו') בוואטאפ: אנחנו חיות בתקופה מיוחדת (ומעצבנת) "תקופת הקורונה". זה קורה ממש עכשיו ומשפיע על כל דבר בחיים שלנו.
משימת קורונה 8- ים של מסכות
את המשימה הבאה, שלחתי לתלמידותיי (כיתות ה'-ו') בוואטאפ: מאז הכריזה הממשלה שחייבים לחבוש מסכה מחוץ לבית, כולנו הצטיידנו במלאי של מסכות.😷😷 חלקנו הצטיידנו במלאי קטן,
משימת קורונה 7- לא שומעים!!!
את המשימה הבאה, שלחתי לתלמידותיי (כיתות ה'-ו') בוואטאפ: כל מי שקיים אי פעם שיחת וידאו, יודע שבשיחות אלו יש בעיות טכניות לרוב! לפעמים לא רואים
משימת קורונה 6- ZOOM ZOOM ZOOM
את המשימה הבאה, שלחתי לתלמידותיי (כיתות ה'-ו') בוואטאפ: כמה פעמים שמעתן לאחרונה את המילה ZOOM ?🐝🐝 הרבה מהפגישות בימינו, מתרחשות בZOOM 🥴 היום יהיה עליכן
משימת קורונה 5- הפרופסור המשוגע
את המשימה הבאה, שלחתי לתלמידותיי (כיתות ה'-ו') בוואטאפ: מדענים רבים מחפשים עכשיו תרופה לקורונה; חלקם התקדמו יותר, חלקם פחות, אך כולם מסכימים על דבר אחד-
משימת קורונה 4- ניקיונות פסח
את המשימה הבאה, שלחתי לתלמידותיי (כיתות ה'-ו') בוואטאפ: כולנו שמענו או אמרנו לפחות פעם אחת "לא צריך להשתגע!" על הניקיונות של פסח. אבל הפעם אני
משימת קורונה 3- לזה אתם קוראים קשה?!
את המשימה הבאה, שלחתי לתלמידותיי (כיתות ה'-ו') בוואטאפ: הרבה צעירים מתלוננים על כמה קשה וכמה משעמם ו"אוף מתי זה נגמר כבר הקורונה הזאת?!" אך מסתובבים
משימת קורונה 2- נייר טואלט
את המשימה הבאה, שלחתי לתלמידותיי (כיתות ה'-ו') בוואטאפ: ברגע שהחל משבר הקורונה, אנשים הסתערו על הסופרים וקנו כמויות מטורפות של גלילי נייר טואלט. 🧻🧻🧻🧻🧻 מדוע
משימה קורונה 1- בעלי מקצוע
את המשימה הבאה, שלחתי לתלמידותיי (כיתות ה'-ו') בוואטאפ: להרבה בעלי מקצוע נפגעה העבודה בעקבות משבר הקורונה, אך לחלקם קרה בדיוק ההיפך- בזכות הקורונה הפרנסה שלהם
דמויות, דמויות, דמויות
רבים מאיתנו נתקלים בצורך לכתוב עוד דמויות למחזות קיימים (בעיקר בהפקות בית ספר.) אני רוצה להציע פה רעיונות לכל מיני סוגים של דמויות שאפשר להוסיף
אנרגיות מטורללות של התחלה
הייתי תלמידה מבולגנת. רציתי להיות תלמידה מסודרת, בחיי. התחלתי כל שנה עם מחברות עטופות יפה, כתב מסודר וסיכומים נאים של כל מה שהמורה כתבה על
ברל'ה ברל'ה צאי החוצה…
קמתי הבוקר ואמרתי לעצמי "טוב נופר, סחבת את זה כבר שבעה שבועות, הגיע הזמן לשבת על התוכעס ולכתוב תוכנית שנתית לשנת הלימודים תש"פ. זאת אומרת
תרגילים, מטרות ומה שביניהם
"למה נועד התרגיל הזה?" "מה זאת אומרת? זה בסיסי. הוא נועד ל…" לפעמים מתקבעת לנו בראש מטרה של תרגיל. מעגל אנרגיה? קל- זה נועד להרים אנרגיה. מי כמוני? קל-
זה יבוא, אתם תראו!
היה לי פעם ברכב רדיו ישן. מהסוג צריך לכוון ידנית. לעיתים היה נדמה לי שאני שומעת איזה שיר יפה מתנגן, מעבר להרי החושך של רעשי
למה אני צריך את זה בחיים?!
דמיינו לעצמכם את התרחיש הבא, אתם בשיאו של שיעור זיכרון חושים, אחת התלמידות דומעת קלות בעקבות תרגיל מרטיט עם עגבנייה, זהו הרגע הכי דרמטי בשיעור,
לשבור את הביצה ולהשאיר אותה שלימה
היום בשיעור, מצאתי את עצמי מחזיקה קרטון ביצים ריק, ללא שום קשר לכלום. הוא פשוט היה שם על המדף אז הרמתי אותו. התלמידות הסתכלו עליי,
ברווז הדיקציה
זמנים קשים, מחייבים צעדים קשים.היה לי היום ראן קטסטרופלי. הקטסטרופה התחילה ונגמרה בדיקציה מזגתעתגת.מה?! צזעזעזיככת.מההההה?!מזעזעת.אה….זה לא משנה כמה אנחנו עובדים ומגיעים להישגים, דווקא כשהמנהלת תבוא לצפות
147 נושאים לשיעורי תיאטרון
היי חברים משתפת אתכם ברשימה שהכנתי, המכילה 147 נושאים שאפשר לעשות עליהם שיעור. חלק מהנושאים נכנסים תחת חלק מהנושאים האחרים כמובן… ראו ברשימה זו השראה.
שפיטה את הדמות
צילום: איילונה גבעון רותם שפי הנפלאה, יצרה דמות עגולה ונהדרת, הלוא היא שפיטה.שפיטה מאד אהודה בקרב הנוער ולכן יש פה הזדמנות ענקית ללמידה על דמות. אז
למישהו יש תרגיל?!
"אני עושה מחר שיעור על דמות- למי יש תרגילים?" אם אתם מורים לתאטרון, המשפט הזה ודאי מוכר לכם. בין אם אתם אמרתם אותו, או בין
כשהכל פתאום מתחבר
בספרו "העיקר להתחיל בעיקר" (העוסק בניהול זמן נכון), מונה הסופר סטיבן קובי את ארבעת הצרכים האנושים: צורך חברתי, צורך מנטלי, צורך פיסי וצורך רוחני. קובי
מטרות שנתיות
מטרות שנתיות. רבות מדובר בשבחן. איך אי אפשר בלעדיהן ואיך השנה נראית הרבה יותר טוב כשהן קיימות. לאחרונה התחדש לי דבר די אדיר. (הפרחים לסו
לפצח את הקושי
"רק שימי לב שהתרגילים שאת בוחרת לא יהיו קשים מדי לקבוצה" "ברוררר!" "חייבת לזוז נהיה בקשר…" "ביי תודה!" "ביי!" "רגע! חכי שנייה! מה זאת אומרת
אני אוהב את הקהל שלי
לאחרונה אני תוהה לעצמי, מה הוא סוד ההצלחה של מורה? מה גורם למורה לקנות את לב תלמידיה? מה גורם למורה לרוות נחת מעבודתו? תשובה מסוימת
לאן שהמחשבות לוקחות אותי…
בבואנו לתכנן משהו, הרבה פעמים אנו נתקלים ביובש יצירתי ובתקיעות. הרעיונות אינם זורמים ולוקח זמן לייצר אותם. אחת הדרכים לייעל את התהליך היצירתי, היא שימוש
מורה לתיאטרון=סטדנאפיסט?
"די! איך מתאים לך להיות מורה לדרמה, כולך דרמות." "את לא נראית כמו מורה לדרמה, שקטה כזאת." משפטים שאני שומעת מדי פעם, אשר מוכיחים לי
הזקנה שאהבה לאכול שקשוקה
הילדים של ימינו מכירים הרבה מאד מבנים ומושגים דרמטיים, מכיוון שהם חשופים למדיה. לא תמיד הם יודעים לקרוא למושג בשמו, אבל הם די מכירים הכל
רשימת המכולת המסתורית
ילדים הם המחזאים הטובים בעולם! היום בשיעור שאלתי אותם את השאלה הבאה: נגיד ואני בימאית שצריכה להעלות מופע אבל אין לי נושא. אני יכולה לעשות
מי שמדבר הוא חמור מזמר
באחת הכיתות שלי קיימת תופעה. ילדה אחת מדברת, השנייה אומרת לה "שקט", השלישית אומרת לה "למה את מעירה לבנות אחרות?", הרביעית אומרת לה "אל תתערבי
למה? מה? ואיך?
יוצא לי לחשוב די רבות על העניין של תכנון שיעור ועל נקודות הפתיחה השונות מהן אנחנו יוצאים כדי לכתוב את השיעורים שלנו. לעיתים אנחנו מתחילים
אימפרוביזציה
"אני מקווה שאת לא עושה איתם רק משחקי אימפרוביזציה" "לא איזה… מה פתאום… משחקי אימפרוביזציה היא אומרת לי… בכיתה שלנו אנחנו מיישמים למידה משמעותית! משחקי
המורה המושלם לתיאטרון
כמה מחשבות על "המורה המושלם לתיאטרון": בשנתיים האחרונות יצא לי לעבור על מאות תרגילים ושיעורים ועשרות ספרים ודרכים שונות ללמד תיאטרון. בכל יום נחשפתי לעוד
!Just Do It
מכירים את זה שאתם רוצים לכתוב ואין לכם רעיון? מכירים מכירים. ואת הצד השני של המטבע, מכירים? יותר מדי רעיונות וקושי לבחור את הרעיון המוצלח
קרקס עכברים כאוטי
השבוע העברתי חוג לקטנטנים. הכנתי שיעור מובנה וידעתי מה אני הולכת להעביר כמעט בכל רגע. ואז קרה הדבר הבא: האריה(אני): עכברים מהר כרסמו את הרשת!
של מי הפתק הזה בכלל?!
היום "המצאתי" תרגיל בשיעור, והיה מה זה כיף, אז משתפת אתכם. זהו תרגיל שמות, שמשלב משחק וצחוק. התרגיל כתוב בלשון נקבה, כי הוא התקיים עם
אני, אתה והוא נשנה את העולם
אחת הפעילויות המוצלחות ביותר עם ילדים קטנים, היא לספר סיפור ושהילדים יציגו אותו בו זמנית במרחב (ולא על הבמה). הבחירה בגוף הלשוני בו הסיפור מסופר,
עוד לא אכלנו!
תחשבו שאתם נרשמים לקורס בישול יוקרתי. ובעשרת המפגשים הראשונים, השף עוסק אך ורק בכלי המטבח ובשיטות הבישול השונות; הוא מדבר על המעלות הרצויות בתנור לסוגי
אתגר הקשקוש
אני נמצאת בימים כאלה, שאני לא מספיקה להגיע למחשב כדי לכתוב (חוברות שנמצאות באמצע וכו') ואז בערב/לילה אני פנויה אבל כבר אין לי כוח. אני