שפיטה-עצמאות-2019-באשקלון
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

צילום: איילונה גבעון

רותם שפי הנפלאה, יצרה דמות עגולה ונהדרת, הלוא היא שפיטה.
שפיטה מאד אהודה בקרב הנוער ולכן יש פה הזדמנות ענקית ללמידה על דמות. 
אז מה אפשר ללמוד משפיטה?
1. לא לצאת מהדמות- לא משנה אם היא מתרגשת, אם מעליבים אותה, אם לא מבינים אותה, אם צוחקים או לא צוחקים, שפיטה נשארת שפיטה כל הזמן! כל רגע ורגע היא עונה בדמות ומגיבה בדמות.(ואם מדגישים לתלמידים שזאת בעצם בחורה בשם רותם שפי, ששונה מרחק שנות אור מהדמות אותה היא מגלמת, זה הופך למרשים יותר.) 
2.תלבושת- הבגדים והאביזרים של שפיטה הם יוצאי דופן ויוצרים 50% מהדמות שלה. יש את מקל ההליכה הקבוע שהיא מגיעה איתו לכל הופעה, את הרמקול משובץ הפנינים ואת הבגדים הנוצצים והלגמרי מוגזמים שבלעדיהם זה לא באמת היה זה. אפשר לדון עם התלמידים איך הבגדים מתאימים לאישיות של הדמות. 
3. תעודת זהות- רותם שפי בנתה לשפיטה ביוגרפיה נרחבת, אם כי מעט מופרכת. מתוך ויקיפדיה- שפיטה נולדה כביכול ב"דומבאי", שכונה מפוארת בעיר דובאי. היא טוענת שקורט קוביין היה המאהב שלה, והשביע אותה לשיר קאבר לאחד משיריו, בטרם מת בזרועותיה.
4.מבטא וקול- שפיטה מדברת במבטא כבד. המבטא שלה עקבי (אני לא יודעת אם מדויק, אבל עקבי זה בטוח). אין אצלה חריגות והיא מדברת כל הזמן בקול של הדמות. 
5.משפטים קבועים- כמו כל דמות קומית שמכבדת את עצמה, לשפיטה יש משפטים שחוזרים על עצמם ומבססים את הדמות שלה, כמו- "shut up" ו-"Hi shefita lovers".

ואני בטוחה שיש עוד הרבה נקודות שאפשר ללמד באמצעותה.

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן